BgAnswers » Здраве и медицина » Защо вцепенява езика


Изтръпване на езика върха случва често. Това явление се нарича парестезия или нарушаване на чувствителността. Тя може да се дължи на редица фактори: страничните ефекти на лекарства, за да победят глософарингиалния нерв.

Анализиране на причините за изтръпване на върха на езика, не могат да забравят за glossalgia. Това е често срещано заболяване сред заболявания езика и устната лигавица. Език Touch невроза (glossalgia), включително и върхът му се проявява като усещане за изтръпване или мравучкане. Появата на върха на езика изтръпване могат да настъпят при жени в менопауза поради нестабилност на вазомоторен система, функционалните промени на щитовидната жлеза или нарушена регулация на автономни центрове. Също така, с възрастта, език изтънява лигавицата, нарушил регенеративен потенциал на епитела. Изтръпване на езика съвет е в анемия (дефицит на желязо и злокачествена B-12 дефицит), рефлукс-езофагит (аспирация на стомашното солна киселина причинява изтръпване). Това здравен проблем може да възникне при алергични реакции (например, дъвка с паста за зъби, канела, материали за зъбни протези и др.) При хората с диабет, често се отбележи, изтръпване на върха, което е свързано с изсушаване на лигавицата на езика и изтъняване, диабетна невропатия. Депресията може да бъде придружена от изтръпване на езика срещу резки промени в настроението, раздразнителност или безпокойство и нарушения на съня. С откриването на този проблем, първо трябва да разберете причината за изтръпване: направи тестове за откриване на диабет, наличие на заболявания на сърдечно-съдовата система, прием на лекарства, медицинска история (Последната отстраняването на зъбите, си протеза, използването на нови пасти за зъби, хранителни навици). След това трябва да бъде прегледан от стоматолог, ендокринолог, невролог. Лечението дава след предаване на всички тестове и специализирани консултации.